• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
Плануєте збудувати власний житловий будинок?
опубліковано 18 липня 2023 року о 11:17

Розповідаємо про те, з чого необхідно розпочати, які документи підготувати та як, коли і до яких структур звернутися. 
Ось 7 основних кроків, які доведеться пройти замовнику для будівництва будинку (на присадибній ділянці, будинок площею до 500 м.кв. та висотою не більше 2-ох поверхів без урахування мансарди, цоколя й підвалу): 


1. Земельна ділянка
Передусім необхідно мати у власності/співвласності земельну ділянку або бути її користувачем. Земля повинна бути зареєстрована в Державному реєстрі речових прав (ДРРП) із присвоєнням їй кадастрового номера або у замовника повинен бути державний акт на право власності.
Важливо! Цільове призначення земельної ділянки має відповідати намірам її забудови, тобто житловий будинок можна звести на землі з призначенням «для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)».


2. Вихідні дані
Замовник через портал Дія або ЦНАП звертається до уповноваженого органу містобудування та архітектури (УОМА) за місцем розташування об’єкта для отримання вихідних даних – будівельного паспорта забудови земельної ділянки. Ця послуга є БЕЗКОШТОВНОЮ!
Відповідно до постанови КМУ 722, на період воєнного стану замість будівельного паспорта отримати схему намірів забудови ділянки у приватного проектанта, який має на це відповідну ліцензію. 


3. Отримання права на початок будівельних робіт
Необхідно подати до органу державного архітектурно-будівельного контролю (ДІАМ або орагану ДАБК при ОМС) повідомлення про початок будівельних робіт – через портал Дія або ЦНАП. Ця послуга є БЕЗКОШТОВНОЮ!


4. Безпосереднє будівництво об’єкта
Після подання повідомлення замовник може розпочинати будівельні роботи: власними силами (так званий господарський метод) або ж із залученням підрядника (перед поданням повідомлення про початок будівельних робіт замовник може укласти з генпідрядником договір у паперовій формі, у такому разі договір повинен бути внесений генпідрядником в Реєстрі будівельної діяльності, а присвоєний йому 16-ти значний реєстраційний номер – переданий замовникові).


5. Технічна інвентаризація
Після завершення будівельних робіт замовнику необхідно звернутися в Бюро технічної інвентаризації для виїзду відповідальної атестованої особи на об’єкт та виготовлення технічної документації. Така документація обов’язково має бути внесена в Реєстр будівельної діяльності із присвоєнням 16-ти значного реєстраційного номера.


6. Прийняття об’єкта в експлуатацію
Замовник може подати до органу державного архітектурно-будівельного контролю (ДІАМ або орагану ДАБК при ОМС) декларацію про готовність об’єкта до експлуатації через Дію або ЦНАП. Звертаємо увагу! Ця послуга є БЕЗКОШТОВНОЮ!


7. Оформлення права власності
Після успішної реєстрації декларації замовникові необхідно звернутися до державного реєстратора або нотаріуса для оформлення права власності на об’єкт та внесення відповідних відомостей до ДРРП (Державний реєстр речових прав) й отримання витягу.


  • Як отримати сертифікат про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта і що для цього потрібно?

Як отримати послугу?

1. Зареєструватися або авторизуватися на порталі diia.gov.ua за допомогою електронного підпису.

2. Заповнити онлайн-форму на отримання сертифікату про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта. Звертаємо увагу, що в електронній системі наявна база знань, яка допоможе у разі виникнення запитань при заповненні форми.


Документи


Для того, щоб отримати сертифікат про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта потрібні такі документи:
1. Заява про прийняття в експлуатацію об'єкта та видачу сертифіката.

2. Акт готовності об'єкта до експлуатації.

3. Документ або інформація (реквізити платежу) про внесення плати.

4. Технічна інвентаризація. 5. Сертифікат Енергоефективності (в разі необхідності).


Вартість

Платна: - із середніми (СС2) наслідками: 4,6 прожиткового мінімуму для працездатних осіб; - із значними (СС3) наслідками: 5,2 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.


  • Як отримати дозвіл на виконання будівельних робіт і що для цього потрібно?


Як отримати послугу?



1. Зареєструватися або авторизуватися на порталі diia.gov.ua за допомогою електронного підпису.



2. Заповнити онлайн-форму на отримання дозволу або внесення змін у чинний дозвіл. Звертаємо увагу, що в електронній системі наявна база знань, яка допоможе у разі виникнення запитань при заповненні форми.



Документи


Для того, щоб отримати дозвіл на виконання будівельних робіт потрібні такі документи:




1. Заява про отримання дозволу із зазначенням відомостей щодо:


- кадастрового номера земельної ділянки або підстав її відсутності;


- реєстраційного номера містобудівних умов та обмежень у Реєстрі будівельної діяльності;


- реєстраційного номера проектної документації у Реєстрі будівельної діяльності;


- реєстраційного номера звіту про результати експертизи проектної документації на будівництво у Реєстрі будівельної діяльності;


- реєстраційного номера технічних умов у Реєстрі будівельної діяльності.



2. Копія документа, що посвідчує право власності чи право користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію.



3. Копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду - у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи право користування земельною ділянкою).



4. Копія документа, що посвідчує право власності на будівлю чи споруду, або рішення співвласників багатоквартирного будинку про виконання будівельних робіт з реконструкції, реставрації, капітального ремонту, прийняте відповідно до Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".



5. Документ, що підтверджує управління багатоквартирним будинком об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку або управителем багатоквартирного будинку, або житлово-будівельним (житловим) кооперативом, - у разі виконання будівельних робіт з реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку або управителем багатоквартирного будинку, або житлово-будівельним (житловим) кооперативом.



6. Копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд.



7. Інформація про інженера-консультанта (у разі його залучення).



8. Інформація про ліцензію, що надає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати.



9. Результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".



10. Дозвіл/погодження відповідного органу охорони культурної спадщини на підставі погодженої з ним науково-проектної документації на здійснення робіт на об'єктах культурної спадщини відповідно до вимог частини 2 статті 37 Закону України «Про охорону культурної спадщини» (в разі необхідності).



Вартість



Безкоштовно



Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux