Це відбулося під час Real Estate Forum у Києві за участі інвесторів та девелоперів, де обговорили питання можливостей, перспектив та потенційних ризиків у сфері девелопменту.
Очільник ДІАМ зауважив, що більше 50% відмов у видачі сертифіката про прийняття в експлуатацію стаються через три помилки: відсутність необхідної виконавчої документації, передбачених проєктом елементів інсклюзивності чи пожежо-/вибухобезпеки. Тобто, якщо уникнути лише їх - кількість відмов скоротиться вдвічі.
Відтак, ДІАМ розробила інструменти, покликані допомогти замовникам підготувати обʼєкт до експлуатації, мінімізувавши ризики отримати відмову.
Серед них - новий чат-бот для тих, хто вперше здає обʼєкт в експлуатацію, який ми презентуємо на цьому тижні, а також пам’ятка та відеороз’яснення, що ілюструють елементи основних систем і типових заходів.
Як анонсував Олександр Новицький, через чат-бот буде надаватись послуга Precheck для тих, хто вперше здає обʼєкт в експлуатацію та не знає чого очікувати. Замовник отримає чек-лист для перевірки наявних елементів на об’єкті, зможе додати фотофіксацію та надіслати інформацію до ДІАМ. Упродовж 48-72 годин йому нададуть попередні рекомендації та зауваження щодо готовності обʼєкту до експлуатації, а потім вже і прийняття в експлуатацію.
За його словами, метою ДІАМ залишається боротьба з корупцією, створення прозорих правил і рівних умов для всіх учасників будівельного ринку. Він звернув увагу на тому, що підходи до роботи ДІАМ мають конкретні результати. Зокрема, відповідно до статистичних даних в ЄДЕССБ, у порівнянні з роботою ДАБІ, кількість відмов у видачі дозволів та сертифікатів в ДІАМ зменшилася в 2-3 рази (50-70% у ДАБІ до 15-25% в ДІАМ).
«Ми прагнемо ще більше зменшити ці показники і не достатньо лише наших підходів та принципів роботи. Потрібна залученість та належна підготовка замовників будівництва. Ми закликаємо користуватись нашими напрацюваннями, та пришвидшувати таким чином процес прийняття обʼєкта в експлуатацію», - наголосив Новицький